In 2005…
bestaat de Algemene Vereniging Schoolleiders tien jaar.
Daarom krijgt het tiende AVS-congres dit jaar een feestelijk tintje.

Sterke verhalen

Dat is de rode draad tijdens het jubileumcongres van de Algemene Vereniging Schoolleiders. Op vrijdag 8 april 2005 zijn alle leidinggevenden in het basis-, speciaal basis- en speciaal onderwijs weer van harte welkom in NBC De Blokhoeve in Nieuwegein.

‘Sterke verhalen’ is een goed thema – zo blijkt in ieder geval uit het enthousiasme van de workshopgevers voor het congres. Ruim 25 boeiende presentaties en interactieve workshops hebben we voor u in petto. Want sterke verhalen kennen we wel in het basis- en speciaal onderwijs. Leidinggevenden komen elke dag in aanraking met prachtige verhalen voor en over hun onderwijsorganisatie, van lumpsum en ict tot personeelsbeleid. En zelf vertellen we ook regelmatig onze sterke verhalen. Ons verhaal van de school, van het team, je eigen aanpak en ontwikkeling… Vanuit verschillende invalshoeken en in diverse presentatievormen gaan we hier in het workshopprogramma op in. 

De AVS is eigenlijk ook een sterk verhaal in het primair onderwijs. In tien jaar tijd zijn we gegroeid tot bijna 4.700 leden en een belangrijke vertegenwoordiger en informatiebron geworden voor alle leidinggevenden in het basis- en speciaal onderwijs. Natuurlijk willen we vieren wat is bereikt, maar vooral willen we vooruitkijken naar onze toekomst: hoe we met elkaar vormgeven aan goed onderwijs door goed management.

Het AVS-jubileumcongres vindt plaats op vrijdag 8 april 2005, ook dit jaar weer in NBC de Blokhoeve in Nieuwegein. Het programma kent een korte plenaire inleiding en drie workshoprondes en wordt afgesloten met een happy hour en optreden en aansluitend buffet of diner. Daarnaast is de gehele dag een informatiemarkt ingericht waarop ruim twintig onderwijsorganisaties zich presenteren. Voor het diner kan apart worden ingeschreven.

Bezoekers van eerdere jaren weten het al: deze dag is de moeite waard.

Let op: Dit artikel is meer dan vijf jaar geleden gepubliceerd en bevat wellicht incorrecte, onvolledige of ongeldige informatie.