De internationale schoolleidersvereniging ESHA deelt relevante informatie met andere schoolleiders wereldwijd. Zo is er een rapport over de schoolstart na corona in diverse Europese landen en een OESO-rapport over de impact van de pandemie op onderwijs. Ook is er een enquête over de start van het schooljaar na de schoolsluiting vanwege corona. Verder deelt ESHA een rapport over zelf-evaluatie en haar magazine.

Er blijven veel vragen over het onderwijs na de coronacrisis, zoals: Wat is de impact van deze situatie op het welzijn en resultaten van leerlingen en leraren? Hoe kunnen we ze beter ondersteunen? De start van het nieuwe schooljaar is niet ‘business as usual’. Er zijn diverse plannen gemaakt om veiligheid op scholen te garanderen of te voorzien in afstandsonderwijs en blended learning. ESHA wil een beter beeld krijgen van hoe in heel Europa de start van het nieuwe schooljaar voelt voor onderwijsprofessionals. Dit helpt schoolleiders en ministeries om een beter beeld te krijgen. De enquête staat open tot 27 september. Het resultaat word op de School Education Gateway gepubliceerd.

Rapport schoolstart

Een rapport van ESHA gebaseerd op gegevens van ESHA-leden uit diverse Europese landen over de impact en gevolgen van corona aan het begin van het nieuwe schooljaar.

ESHA-magazine

In het ESHA-magazine lees je artikelen van ESHA-leden, het bestuur en andere onderwijsexperts uit Europa. De deadline om nieuwe artikelen aan te leveren is 27 november.

Education at a glance 2020

De impact van corona op het onderwijs is ook beschreven in het OESO-rapport Education at a glance 2020.

Links

Gerelateerd nieuws

  • Eerste ESHA-webinar over leiderschap in corona-tijd

  • ESHA-podcasts met interviews over ervaringen en geleerde in lockdown-periode

  • Gratis webinar over Voortijdig schoolverlaten op 5 april

  • Ruimte voor autonomie een van de thema’s ESHA-vergadering