Samen met andere schoolleiders/bestuurders vorm je een leergroep die drie keer twee uur online wordt gecoacht op leiderschap en teaming.

Door maatwerk krijgt iedere leergroep een ander accent.

Je verbreedt je kennis van systeemtheorie/teamdynamieken en krijgt meer inzicht in het handelingsrepertoire van de schoolleider/bestuurder voor systeem/teaminterventies. Je deelt praktijkervaringen, experimenteert met interventies en koppelt de impact daarvan terug.
Maar je ervaart ook systeem/teamdynamiek in de leergroep zelf zodanig dat je zelf voelt/ervaart hoe een groep/team je gedrag beïnvloedt, wat het effect is op jou als individu en op het handelen als team.

De coaching zal gericht zijn op de volgende onderdelen:

  • Kennis van systeemtheorie/teamdynamieken.
    Hoe creëer je veilige en lerende teams? Waarom gaat het zoals het gaat? Wat helpt is het (h)erkennen dat patronen in menselijke systemen (onze schoolorganisatie en team(s) ‘natuurlijk’ zijn. Ze horen bij teams en zijn daarmee niet alleen maar ‘persoonlijk’.
  • Perspectief op hoe je leiderschap kunt ontwikkelen en hoe je kunt handelen.
    Inzicht in handelingsrepertoire voor de schoolleider/bestuurder voor systeem/teaminterventies.
  • Inbrengen eigen casuistiek.
    Ontwikkelen en leren als leergroep: delen van praktijk, experimenteren met interventies, impact daarvan terugkoppelen.
  • Ervaren van systeem/teamdynamiek door ons zelf in de leergroep.
    Zodanig dat we zelf voelen/ervaren hoe een groep/team ons gedrag beïnvloedt, wat het effect is op jou als individu en op het handelen als team. Hoe dit handelen niet alleen persoonlijk is maar onderhevig aan de ‘wetten van het systeem/de groep’.
  • Actuele vragen inbrengen en samen onderzoeken.

Een leergroep bestaat uit vier tot zes deelnemers waardoor het goed mogelijk is maatwerk aan te bieden.

Schrijf je in door het Meer informatie formulier in te vullen via de knop hier naast.

Na inschrijving worden de data en aanvangstijden in overleg ingepland. Bij de inschrijving kun je een voorkeur voor een dagdeel aangeven.