In hoeverre is een school ook de school die zij wil zijn of zegt te zijn en in hoe kan zij dit verantwoorden naar de inspectie?

Hoe houd je regie op het bezoek van de inspecteur op school en op welke wijze zorg je voor een effectieve informatie-uitwisseling met je bestuur? Hoe organiseert je de voorbereiding in samenspraak met de intern begeleider en het team?

Deze eendaagse training gaat over het waarderingskader 2017, handvatten voor de voorbereiding van het inspectiebezoek en over zelfevaluatie. Dit in de wetenschap dat de inspectie in het toezicht steeds meer uitgaat van de zelfevaluatie door schoolbesturen en scholen. In het nieuwe waarderingskader met de pijlers ‘waarborgen’ en ‘stimuleren’ is het een integraal onderdeel geworden.

Doen we de goede dingen? Doen we die dingen goed? Hoe weten we dat? Vinden anderen dat ook? Wat gaan we nu doen? Verantwoording middels zelfevaluatie is een planmatige activiteit waar we tijdens deze eendaagse aandacht aan besteden.