Tijdens deze leergang nemen we jou als schoolleider mee op reis richting Positief Onderwijs: onderwijs in lijn met de ontwikkelingen in de huidige samenleving, waarbij de school in al haar facetten stimulerend is voor de ontwikkeling van alle betrokkenen. Welbevinden is daarbij de eerste voorwaarde. Je ervaart dat Positief Onderwijs eigenlijk een paar elementen toevoegt die vrij simpel zijn en tegelijkertijd enorm het verschil maken, met als resultaat dat de kramp verdwijnt en de school een bruisende plek wordt waar alle betrokkenen graag zijn. Hoe je hier leiding aan geeft, leer je op een dynamische en interactieve wijze. Je leert reden en richting geven aan deze verandering en te sturen op de voorwaardelijke cultuur.
De leergang is sterk persoonsgericht en praktijk gerelateerd. Dit zie je terug in de keuzes in uitwerking en bij de diverse opdrachten. We kijken zowel naar de interne organisatie als de buitenwereld (maatschappelijke ontwikkelingen en partijen waar je mee samenwerkt). Er is veel tijd en ruimte voor het delen van ervaringen, met andere deelnemers en in de eigen professionele omgeving.
In deze leergang leer je:
Je ontwikkelt jezelf en je organisatie op het gebied van:
Doelgroep
Schoolleiders en teamleiders in PO, S(B)O, VO.
Schoolleiders en teamleiders in PO, S(B)O, VO.
Deze leergang bestaat uit 3 eendaagsen
Startdatum: 23 april 2024
23 april, 28 mei en 25 juni 2024
AVS
Herenstraat 35 in Utrecht
75 uur, waarvan 21 voorbereidingsuren, 24 contacturen en 30 overige uren
Deze leergang is gecertificeerd door het Schoolleidersregister PO en opgenomen in het register in het kader van de herregistratie.
Professionaliseringsthema’s:
Herregistratiewaarde:
Veel tijd en ruimte voor het delen van ervaringen (deelnemers
onderling en in de eigen professionele omgeving);
Dag 1 – Leidinggeven aan verandering
Dag 2 – In relatie staan tot de omgeving
Communicatie en organisatie.
Dag 3 – Toekomstgericht onderwijs
Betekenisvol en betrokken bezig zijn; de route naar een positieve school
Bij dit alles bieden we proven facts and experiences uit de praktijk van het onderwijs en de gezondheidszorg.