Haal meer uit de samenwerking met je team

Een goede onderlinge samenwerking zorgt voor minder werkdruk, meer intrinsieke motivatie, een prettige sfeer en betere prestaties. Hoe creëer je die positieve flow voor jezelf, je team en school?

Aan de hand van het Teamflow-model leer je de samenwerking onder medewerkers te verbeteren. Dit model biedt je de benodigde hulpmiddelen en voorwaarden. Bijvoorbeeld hoe je het aanwezige talent in kaart brengt en ieders talent benut. Je ontdekt hoe je stapsgewijs alle bouwstenen inzet om je eigen doelen – en die van je team en school – te bereiken.

Wat zijn de uitdagingen binnen je eigen organisatie: zorgen nevenactiviteiten bijvoorbeeld voor meer werkdruk?  Met minder succesvolle projecten, stress en  een negatieve sfeer als gevolg? In een intakegesprek zet je jouw leerdoelen op een rijtje. Vervolgens probeer je die in zes bijeenkomsten te realiseren. Dat doe je aan de hand van theorie, discussies, workshops, een groepsinterview met een organisatiepsycholoog, Tedtalk en een eindopdracht.

In deze leergang leer je:

  • Medewerkers effectief en prettig te laten samenwerken
  • Hoe samenwerking zorgt voor een balans tussen plezier en presteren
  • Hoe je samen met je team uitdagingen binnen de eigen organisatie aanpakt

Je ontwikkelt jezelf en je onderwijsorganisatie op het gebied van:

  • Positieve organisatiepsychologie
  • Flow- en teamflow-methode
  • Gefocuste samenwerking

Reacties deelnemers:

‘Een mooie leergang ten behoeve van persoonlijk leiderschap en leidinggeven aan veranderingen. Op de diverse dagen mooie input van de docent en inspirerende gastsprekers.’

‘Echt een leergang met inhoud. ik krijg informatie die ik nog niet direct beheers en kan niet wachten om daar beter in te worden.’

Aankomende opleidingsdata

Opmerking certificering

Deze leergang is gecertificeerd door het Schoolleidersregister PO en opgenomen in het register in het kader van de herregistratie (formeel leren).

Professionaliseringsthema’s:

  • Persoonlijk leiderschap
  • Verandermanagement
  • Visiegestuurd onderwijs

Herregistratiewaarde:

  • 70%

In samenwerking met

Download de brochure

Contactpersoon

Marieke van Leeuwen
Programmamanager AVS Academie 

m.vanleeuwen@avs.nl
030-2361010

 

Veelgestelde vragen over deze opleiding

Hoe kan ik mij inschrijven voor het aanbod van de AVS Academie?

Aanmelden voor één of meerdere open opleidingen, leergangen, trainingen, masterclasses of (lerende) netwerken kan via het inschrijfformulier.

Bij een vraag inzake coaching & mediation of advies op maat stuur je een e-mail naar adviesopmaat@avs.nl.

Na inschrijving voor een open professionaliseringsaanbod ontvang je een bevestiging via e-mail. Als je deze niet ontvangt is het raadzaam contact op te nemen met de AVS via academie@avs.nl.

Uiterlijk twee weken voor aanvang van het professionaliseringsaanbod ontvang je de uitnodiging en – apart verzonden – een factuur.

Hoe zit het met de geheimhouding bij de AVS Academie?

Alle informatie (zowel mondeling als schriftelijk) die door deelnemers tijdens de door AVS Academie verzorgde professionaliseringsactiviteiten wordt verstrekt, zal als vertrouwelijk door ons opleidingsinstituut worden behandeld. Dit geldt voor al onze betrokken medewerkers en (externe) docenten.

Hoeveel deelnemers heeft een training of opleiding van de AVS Academie?

Afhankelijk van de inhoud van het professionaliseringsaanbod ligt het aantal deelnemers tussen de vijf en twintig personen. We werken bewust met kleine groepen. Bij onvoldoende deelnemers krijg je tijdig bericht en bieden we je, indien mogelijk, een alternatief.

Ik heb een klacht over de AVS Academie

De AVS Academie probeert zo transparant mogelijk naar (potentiële) deelnemers aan professionaliseringsactiviteiten op te treden. Daarom is alle van belang zijnde informatie beschikbaar op onze website www.avs.nl/academie. Er wordt duidelijke informatie gegeven over wat men van de trainingen mag verwachten, het programma, de kosten, de data, de algemene voorwaarden et cetera. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt over de inhoud van de training, de behandeling door een medewerker of anderszins. In voorkomende gevallen zal daarbij de procedure in acht worden genomen, zoals aangegeven in de AVS Voorwaarden Diensten. Op al onze diensten, producten en adviezen zijn de ‘AVS Voorwaarden Diensten’ van toepassing.

Bekijk de Voorwaarden diensten of download PDF

Kan ik mijn inschrijving voor de AVS Academie annuleren?

Annulering door deelnemers dient schriftelijk te gebeuren bij de opleidingsadministratie via academie@avs.nl. Daarbij geldt dat vanaf het moment van inschrijving sprake is van een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Annulering vindt dan kosteloos plaats. Als annuleringsdatum geldt de datum waarop de annulering bij de AVS Academie binnenkomt. In alle andere gevallen zijn de volgende kosten verbonden aan annulering:

  • Bij annulering meer dan dertig dagen voor aanvang van het professionaliseringsaanbod: € 45,- administratiekosten;
  • Bij annulering minder dan dertig dagen voor aanvang van het professionaliseringsaanbod: geen restitutie.

Je kan je natuurlijk in alle gevallen door een collega laten vervangen.

Waar vinden de trainingen en opleidingen van de AVS Academie plaats?

De dagtrainingen duren, doorgaans, van 9.30 tot uiterlijk 16.30 uur en vinden plaats bij de AVS (Herenstraat 35 te Utrecht) of op andere locaties, centraal gelegen in Nederland. De tweedaagse trainingen starten op de eerste dag om 10.00 uur en duren, inclusief een avonddeel, tot de volgende dag 16.15 uur.

Wat is inbegrepen bij de prijs van het aanbod van de AVS Academie?

AVS-leden profiteren van aantrekkelijke kortingen met betrekking tot deelname aan open professionaliseringsaanbod. In alle prijzen voor trainingen en opleidingen zijn koffie en thee, lunch en materialen inbegrepen, tenzij anders vermeld. Prijzen voor de meerdaagse trainingen zijn inclusief koffie en thee, lunch, diner en overnachting op basis van een eenpersoonskamer en ontbijt.