Ontdek of interim-management bij je past

Onderwijsinstellingen hebben steeds vaker behoefte aan een interim-manager. Bijvoorbeeld om een veranderproces in goede banen te leiden, een crisis te bezweren of om een leidinggevende tijdelijk te vervangen. Wil jij jezelf ontwikkelen als interim-manager?

Interim-management vraagt om specifieke kwaliteiten. Je moet zorgvuldig, transparant en professioneel zijn. De juiste mentaliteit hebben. Afstand bewaren en toch betrokken zijn. In deze leergang ontwikkel je deze eigenschappen. Inhoudelijk leer je alles over verandermanagement, managementmodellen, gesprekstechnieken en coaching.

Je doet inzichten op uit de theorie en de praktijk: door te luisteren naar en te discussiëren met medecursisten, gastsprekers en interim-managers. In vier intervisiebijeenkomsten koppel je nieuwe kennis en inzichten aan persoonlijke leerdoelen. Zo kom je erachter hoe je jouw school kunt helpen en ontdek je of interim-management iets voor jou is.

In deze leergang leer je:

  • Wat interim-management inhoudt en of het iets voor jou is
  • Specifieke kwaliteiten van het interimvak te ontwikkelen
  • Hoe interim-management en organisatieverandering samenhangen
  • Analyse-instrumenten en managementmodellen toe te passen

Je ontwikkelt jezelf en je onderwijsorganisatie op het gebied van:

  • Interim-management en bijbehorende modellen
  • Verandermanagement
  • (Team)coaching
  • Gesprekstechnieken

Reacties

‘Ik heb een goed overzicht gekregen van het geheel aan werkzaamheden van een interim, dat was waardevol.’

‘De leergang zet aan tot nadenken over je eigen competenties en welke wijze van interim-management het best bij je past. Delen van inzichten met medecursisten vind ik inspirerend.’

‘Inspirerend dag. Goed om bewust te zijn van proces en relatie met het team en hoe te werken aan vertrouwen.’

Aankomende opleidingsdata

Opmerking certificering

Deze leergang is gecertificeerd door het Schoolleidersregister PO en opgenomen in het register in het kader van de herregistratie (formeel leren).

Professionaliseringsthema’s:

  • Educatief partnerschap
  • Human Resource Management in het onderwijs
  • Kwaliteitsmanagement
  • Onderzoeksmatig werken
  • Persoonlijk Leiderschap
  • Professionele leergemeenschappen
  • Samenwerken met de regio
  • Samenwerken met het bestuur
  • Transparantie en verantwoording
  • Visiegestuurd onderwijs

Herregistratiewaarde:

  • 100%

Download de brochure

Contactpersoon

 

Marieke van Leeuwen
Programmamanager AVS Academie 

m.vanleeuwen@avs.nl
030-2361010

Veelgestelde vragen over deze opleiding

Hoe werkt de nieuwe wijze van certificeren Schoolleidersregister PO voor het aanbod van de AVS Academie?

Tot voorheen kon jij je als schoolleider laten herregistreren door het behalen van 3 verschillende professionaliseringsthema’s. Dit is per 17 november veranderd. Voor herregistratie heb je vanaf nu 100 punten nodig. Er is geen verplicht keuze pad via professionaliseringsthema’s meer. Je mag dus meerdere keren een leergang met hetzelfde professionaliseringsthema volgen. De leergangen van de AVS Academie hebben nu een herregistratiewaarde uitgedrukt in een percentage. 35 % herregistratiewaarde is bijvoorbeeld gelijk aan 35 punten. Zo kan je zelf een keuze maken in ons aanbod om aan je herregistratieplicht te voldoen. Bekijk ook onze opleidingslijn. Kijk voor meer informatie op de website van het Schoolleidersregister PO, www.schoolleidersregisterpo.nl

Hoe kan ik mij inschrijven voor het aanbod van de AVS Academie?

Aanmelden voor één of meerdere open opleidingen, leergangen, trainingen, masterclasses of (lerende) netwerken kan via het inschrijfformulier.

Bij een vraag inzake coaching & mediation of advies op maat stuur je een e-mail naar adviesopmaat@avs.nl.

Na inschrijving voor een open professionaliseringsaanbod ontvang je een bevestiging via e-mail. Als je deze niet ontvangt is het raadzaam contact op te nemen met de AVS via academie@avs.nl.

Uiterlijk twee weken voor aanvang van het professionaliseringsaanbod ontvang je de uitnodiging en – apart verzonden – een factuur.

Kan ik mijn inschrijving voor de AVS Academie annuleren?

Annulering door deelnemers dient schriftelijk te gebeuren bij de opleidingsadministratie via academie@avs.nl. Daarbij geldt dat vanaf het moment van inschrijving sprake is van een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Annulering vindt dan kosteloos plaats. Als annuleringsdatum geldt de datum waarop de annulering bij de AVS Academie binnenkomt. In alle andere gevallen zijn de volgende kosten verbonden aan annulering:

  • Bij annulering meer dan dertig dagen voor aanvang van het professionaliseringsaanbod: € 45,- administratiekosten;
  • Bij annulering minder dan dertig dagen voor aanvang van het professionaliseringsaanbod: geen restitutie.

Je kan je natuurlijk in alle gevallen door een collega laten vervangen.

Wat is inbegrepen bij de prijs van het aanbod van de AVS Academie?

AVS-leden profiteren van aantrekkelijke kortingen met betrekking tot deelname aan open professionaliseringsaanbod. In alle prijzen voor trainingen en opleidingen zijn koffie en thee, lunch en materialen inbegrepen, tenzij anders vermeld. Prijzen voor de meerdaagse trainingen zijn inclusief koffie en thee, lunch, diner en overnachting op basis van een eenpersoonskamer en ontbijt.