Klaar voor ‘het onderwijs van de toekomst’

Het is niet de vraag ‘of’, maar ‘wanneer’ het onderwijssysteem op de schop gaat. Welke veranderingen liggen in het verschiet? Hoe bereid je jouw school daarop voor?

De samenleving verandert – dus ook de vaardigheden die kinderen nodig hebben om daarin succesvol te zijn. Dat vraagt om een herontwerp van het onderwijs. In deze leergang beantwoord je samen met collega schoolleiders de vraag: hoe passen we ons onderwijssysteem zo aan dat onze kinderen optimaal voorbereid worden op een steeds complexere samenleving? Daarbij kijk je naar onderwerpen als nieuwe media, het huidige klassensysteem en gepersonaliseerd onderwijs.

Waarom, wat en hoe? Door jezelf constant deze vragen te stellen, krijg je een helder beeld van ‘het onderwijs van de toekomst’. In vijf dagdelen verspreid over twee dagen discussieer je, word je geïnspireerd door gastdocenten en leer je van ervaringen van collega’s. In huiswerkopdrachten en reflectieverslagen pas je de nieuwe inzichten toe op je eigen organisatie.

In deze leergang leer je:

  • De ‘waarom, wat en hoe’ achter ontwikkelingen in de samenleving en het onderwijs
  • Welke mogelijkheden technologie biedt
  • Hoe andere onderwijsinstellingen en sectoren zich voorbereiden op de toekomst
  • Welke bagage leerlingen nodig hebben in een complexe samenleving
  • Hoe je kinderen optimaal voorbereidt op de toekomst buiten school
  • Hoe jij je eigen organisatie de juiste richting op stuurt

Je ontwikkelt jezelf en je onderwijsorganisatie op het gebied van:

  • Gevolgen van rolvervaging in het sociale domein
  • De onderwijsmogelijkheden van trends en technologie in het bedrijfsleven en de samenleving
  • Inventarisatie op school, contextanalyse ICT/innovatie/sociale domein, markt- en concurrentieanalyse, vergelijking met andere besturen en andere branches

Reacties deelnemers:

‘De inhoud is inspirerend en stemt tot nadenken. Dat is wat je hoopt bij een leergang. Gewone kennis kan ik wel uit een boek halen.’

‘Het zien van de bevlogenheid en het enthousiasme waarmee werd gesproken was inspirerend en liet zien: zo kan het en zo werkt het!’

 

Let op! Leergangen die starten in 2023 hebben een verhoogd tarief.

Opmerking certificering

Deze leergang is gecertificeerd door het Schoolleidersregister PO en opgenomen in het register in het kader van de herregistratie.

Professionaliseringsthema’s:

  • Maatschappelijke en technologische ontwikkelingen

Herregistratiewaarde:

  • 35%

In samenwerking met

Download de brochure

Contactpersoon

Marieke van Leeuwen
Programmamanager AVS Academie

m.vanleeuwen@avs.nl
030-2361010

Veelgestelde vragen over deze opleiding

Hoe werkt de nieuwe wijze van certificeren Schoolleidersregister PO voor het aanbod van de AVS Academie?

Tot voorheen kon jij je als schoolleider laten herregistreren door het behalen van 3 verschillende professionaliseringsthema’s. Dit is per 17 november 2020 veranderd. Voor herregistratie heb je vanaf nu 100 punten nodig. Er is geen verplicht keuze pad via professionaliseringsthema’s meer. Je mag dus meerdere keren een leergang met hetzelfde professionaliseringsthema volgen. De leergangen van de AVS Academie hebben nu een herregistratiewaarde uitgedrukt in een percentage. 35 % herregistratiewaarde is bijvoorbeeld gelijk aan 35 punten. Zo kan je zelf een keuze maken in ons aanbod om aan je herregistratieplicht te voldoen. Bekijk ook onze opleidingslijn. Kijk voor meer informatie op de website van het Schoolleidersregister PO, www.schoolleidersregisterpo.nl

Hoe kan ik mij inschrijven voor het aanbod van de AVS Academie?

Aanmelden voor één of meerdere open opleidingen, leergangen, trainingen, masterclasses of (lerende) netwerken kan via het inschrijfformulier.

Bij een vraag inzake coaching & mediation of advies op maat stuur je een e-mail naar adviesopmaat@avs.nl.

Na inschrijving voor een open professionaliseringsaanbod ontvang je een bevestiging via e-mail. Als je deze niet ontvangt is het raadzaam contact op te nemen met de AVS via academie@avs.nl.

Uiterlijk twee weken voor aanvang van het professionaliseringsaanbod ontvang je de uitnodiging en – apart verzonden – een factuur.

Kan ik mijn inschrijving voor de AVS Academie annuleren?

Annulering door deelnemers dient schriftelijk te gebeuren bij de opleidingsadministratie via academie@avs.nl. Daarbij geldt dat vanaf het moment van inschrijving sprake is van een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Annulering vindt dan kosteloos plaats. Als annuleringsdatum geldt de datum waarop de annulering bij de AVS Academie binnenkomt. In alle andere gevallen zijn de volgende kosten verbonden aan annulering:

  • Bij annulering meer dan dertig dagen voor aanvang van het professionaliseringsaanbod: € 45,- administratiekosten;
  • Bij annulering minder dan dertig dagen voor aanvang van het professionaliseringsaanbod: geen restitutie.

Je kan je natuurlijk in alle gevallen door een collega laten vervangen.

Wat is inbegrepen bij de prijs van het aanbod van de AVS Academie?

AVS-leden profiteren van aantrekkelijke kortingen met betrekking tot deelname aan open professionaliseringsaanbod. In alle prijzen voor trainingen en opleidingen zijn koffie en thee, lunch en materialen inbegrepen, tenzij anders vermeld. Prijzen voor de meerdaagse trainingen zijn inclusief koffie en thee, lunch, diner en overnachting op basis van een eenpersoonskamer en ontbijt.