In samenwerking met |
Download de brochure |
Contactpersoon
Dianne Franke
Programmamanager AVS Academie
d.franke@avs.nl
030-2361010
Als beginnend bestuurder sta je voor de bijzondere uitdaging om jezelf de bestuurlijke rol in alle facetten eigen te maken. Ben je bestuurder van een kleinere gemeenschap van scholen, dan sta je voor de opgave om met beperktere middelen alle facetten in balans goed in te vullen: intern betrekkelijk dicht bij de onderwijspraktijk en extern in de omgeving van en in samenwerking met bestuurders van (veel) grotere onderwijsorganisaties. In beide situaties zijn er verschillende specifieke vraagstukken die om verdieping vragen. Hoe ben je in deze rol aansprekend én aanspreekbaar?
De leergang helpt je om als bestuurder je eigen leiderschapscompetenties te ontwikkelen. Het stelt je in staat om met interne en externe stakeholders te werken aan een robuuste organisatie. Met betekenisvolle scholen die zelfbewust en omgevingsbewust handelen. Zo bouw je aan een scholengemeenschap waarin kinderen zich positief ontwikkelen.
De leergang is opgebouwd uit een intakegesprek, 6 contactdagen en 2 dagen begeleide collegiale consultatie. Persoonlijke begeleiding is kenmerkend. Tijdens de hele periode is er ruimte voor individuele consultatie van één van de twee docenten.
Tussen de contactdagen zijn er (t)huiswerkopdrachten.
In deze leergang leer je:
Zie ook: Aansprekend en aanspreekbaar zijn als bestuurder
Essay “‘Staan’ en ‘Ver-staan’ Aansprekend én Aanspreekbaar Leiderschap”
Wat biedt jou als onderwijsbestuurder houvast om onder onzekere, complexe en gespannen omstandigheden je rol waar te maken? En hoe ben je in deze rol aansprekend én aanspreekbaar? Met trots lanceren we een verdiepend essay over aansprekend en aanspreekbaar leiderschap. In dit essay nemen we je mee op ontdekkingsreis langs de bakens ‘staan’ en ‘ver-staan’ en geven betekenis aan het begrip ‘besturen’.
In samenwerking met |
Download de brochure |
Dianne Franke
Programmamanager AVS Academie
d.franke@avs.nl
030-2361010