Masterclass Je begrijpt toch wat ik bedoel

Heldere communicatie in de school

De woorden van een schoolleider worden een stuk zwaarder gewogen dan van andere mensen in de school. En zelfs zonder iets te zeggen kun je met alleen al je aanwezigheid voor spanning zorgen.

De tone of voice is superbelangrijk. Heel begrijpelijk, maar soms ook vreselijk lastig.

In de workshop ‘Je begrijpt toch wel wat ik bedoel!?’ zoomen we in op de tone of voice en je lichaamstaal. Wat communiceer je eigenlijk op het moment dat jij denkt dat je niets communiceert?

Dat doen we op basis van technieken en inzichten uit de theatersport: Dé discipline waarin non-verbale communicatie alles bepalend is en waar het draait om improvisatie. Het lijkt het echte leven wel!

Je bekijkt jouw eigen communicatie en die van mededeelnemers door de bril van een regisseur: Komt de boodschap ondubbelzinnig over? Communiceer je wat je wil communiceren? Zo niet, waar ligt dat dan aan (spoileralert: in 99% ligt dat aan de non-verbale communicatie)

Op humoristische en levendige wijze oefen je met het effectiever maken van jouw non-verbale communicatie. Je wordt je (weer eens) bewust van jouw lichaamstaal en de interactie die je ermee teweeg brengt.

Na afloop ontvang je een certificaat.

Aankomende opleidingsdata

    Meer informatie

    Data en locatie

    Deze masterclass duurt een middag.

    Datum: maandag 9 december 2024
    Locatie: AVS in Utrecht
    Tijd : 12.30 - 16.00 uur | Inclusief lunch!

    Prijs

    • Ledenprijs: € 175
    • Prijs: € 225

    AVS Netwerk behoudt het recht om tussentijdse prijsverhogingen door te voeren.

    Doelgroep

    Schoolleiders, leerkrachten en OOP in PO en VO

    Over de docent

    Maike Pollaert is onderwijskundige en theaterregisseur. Maike vertaalt technieken die acteurs gebruiken om een boodschap helder over te brengen naar onderwijssituaties. Het zijn technieken die helpen bij geloofwaardig, overtuigend zijn en het de moeite van het opletten waard maken.

    Maike helpt leerkrachten om de aandacht van leerlingen langer vast te houden en schoolleiders met hun presentatie.